Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 123
Návštev dnes: 12
Z knihy odkazov
Danka
Dobrý deň. Prosím, ako si mám vypočítať tepovú fre
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Nestrácajte čas ani peniaze

Počet zobrazení článku: 14454

Báječná žena 23/2016

Chcete sa po schudnutí cítiť lepšie? Začnite cvičiť

Chudnutie pomocou úpravy stravy je síce základná cesta k štíhlej línii, no neucelená. „Znížením príjmu energie síce schudnete, ale časom zistíte, že ste zoslabli a necítite sa dobre," hovorí Július Karabinoš, profesionálny tréner s dlhoročnými skúsenosťami.

Reštart metabolizmu

Nevraví, že diéty sú neúčinné, ale fungujú len krátkodobo. „Metabolizmus človeka má až neuveriteľnú adaptačnú schopnosť. Zvykne si na znížený energetický príjem a monotónnosť prijímanej stravy," upozorňuje odborník. Skôr či neskôr telo, skrátka, prestane na diétu reagovať. Môžete skúsiť ďalšiu diétu, ale rozumnejšie podľa trénera bude, ak si z času na čas stravovacie návyky pretkáte metabolickými šokmi, ktoré metabolizmus nanovo naštartujú.

Nie sme rovnakí

Najčastejšou chybou pri zhadzovaní kíl pomocou pohybovej aktivity je, ak si neviete vybrať tú správnu. Každá má svoje pravidlá a nie každá je vhodná pre všetkých. Nepridáva tomu ani nedostatok či prebytok informácií, v ktorých sa neviete zorientovať. „Nie všetci máme rovnaký vek, rovnakú hmotnosť, kondíciu, pocity či schopnosti," podotýka Karabinoš a dodáva, že ľudia často vykonávajú zbytočné a neúčinné športové aktivity: „Strácajú čas aj peniaze bez požadovaného efektu." Možno k nim patríte...

Čokoľvek a akokoľvek

Bojíte či hanbíte sa vkročiť do fitnescentra? „Posilňovňa je mučiarňou pre toho, kto cvičeniu nerozumie. Nie každému takýto typ cvičenia vyhovuje, ale človek sa dokáže naučiť všetko, čo naozaj potrebuje," zdôrazňuje tréner. Základnou pedagogickou zásadou pri cvičení je postupnosť, primeranosť a názornosť, podľa nich treba začať. Veľmi dôležitý je výber cvikov, správne dýchanie aj tempo cvičenia. „Žiaľ, podľa mojich skúseností väčšina návštevníkov fitnescentier cvičí metódou ,čokako', teda čokoľvek a akokoľvek. Na úvod by ste si mali nájsť dobrého trénera, pedagóga a psychológa v jednej osobe," odporúča Karabinoš.

Bonusy pravidelného cvičenia

  • posilníte si svalstvo
  • yformujete si jednotlivé časti tela
  • yšším energetickým výdajom odbúrate tukové zásoby
  • ravidelný pohyb má pozitívny dosah na zdravie a pocity
  • právny výber kardiotréningu pozitívne vplýva na kondíciu, srdcovo-cievny a dýchací systém

 

 

 

 

Július Karabinoš,
profesionálny tréner, Nitra

vyšlo v časopise Báječná žena, 6. júna 2016

 
starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Edita
Zajtra má meniny
Cyprián
Kto je na stránke
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang