Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Chodím behať, ale nevládzem

Báječná žena 15/2016Mám 35 rokov, 168 centimetrov a 78 kíl. Asi pred mesiacom som začala behať. Snažím sa schudnúť, preto behám trikrát do týždňa. Mám však problém s kondíciou. Rýchlo sa zadýcham, potom nevládzem, po 10 minútach behu sa ledva dovlečiem domov. Za ten čas som schudla necelé dve kilá. Máte pre mňa nejaké tipy na zlepšenie výdrže a stravovania pred tréningom a po ňom?

Tamara

Pedagogické zásady, postupnosť a primeranosť platia nielen v škole, ale aj pri športových aktivitách. Záťaž musíte zvyšovať postupne. Behajte tempom, ktoré vám vyhovuje, a striedajte beh s chôdzou.
Prvý týždeň vydržíte možno 10 minút. Každý ďalší týždeň zvyšujte čas o päť minút. Postupne získate kondíciu a interval behu v porovnaní s intervalom chôdze sa bude predlžovať. Musíte byť trpezlivá. Ľudia často priberajú niekoľko mesiacov či rokov. Schudnúť by však chceli za niekoľko týždňov. Spravidla sa to aj podarí, ale každý človek má iné predpoklady i vzťah k inému druhu pohybu. Vyskúšajte aj iné možnosti kardiotréningu, napríklad turistiku, cyklistiku, plávanie či kolektívne cvičenie pri hudbe. Sama prídete na to, čo vám vyhovuje najviac.
Mali by ste behať s prázdnym žalúdkom, teda najlepšie nalačno. Po behu môžete zjesť ľahké jedlo. Napríklad vypiť proteínový nápoj, zjesť jogurt alebo nejaký kus ovocia. Väčšie jedlo by malo prísť na rad asi o hodinu.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 11.4.2016
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang