Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 183
Návštev dnes: 4
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Nízkotučné výrobky a chudnutie

Báječná žena 11/2016Mám 33 rokov, od januára chodím trikrát do týždňa na jumping. Pri výške 170 centimetrov vážim 72 kíl, za necelé dva mesiace sa mi podarilo schudnúť 6 kilogramov. Musím v strave uprednostňovať n ízkotučné, respektíve light výrobky, ak chcem chudnúť efektívnejšie?

Maja

Znižovanie hmotnosti, alebo nazvime to chudnutie, či redukcia telesného tuku, je v prvom rade založené na príjme a výdaji energie. Ak chceme chudnúť, musíme mať negatívnu energetickú bilanciu. Vedú k tomu dve cesty. Zníženie príjmu energie v strave, kde extrémom je hladovka, a zaradenie cieleného pohybu do života, kde by extrémom bolo cvičiť každý deň niekoľko hodín. Ideálny je kompromis medzi týmito cestami.  Váš bazálny metabolizmus (BMR) má hodnotu  6268 kJ, ktorý bežné fyzické aktivity a stres môžu zvýšiť napríklad na 8150 kJ. To znamená, že ak by ste sa stravovali na úrovni 6000 kJ, chudli by ste. Na jumpingu spálite približne 30 000 kJ za mesiac. Logickým výsledkom je úbytok telesnej hmotnosti. Nízkotučné, resp. light výrobky sú určite vhodnejšie ako potraviny s vysokým obsahom živočíšnych tukov alebo cukrov. To však neznamená, že ak ich zaradíte do jedálnička, nemôžete schudnúť. Na úrovni 6000 kJ by ste mali denne prijímať približne 90 gramov bielkovín, 200 g sacharidov a 50 g tukov.  Výber potravín, ktorými to dosiahnete, závisí len na vás. 

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 14.3.2016
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang