Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Priberám do brucha

Báječná žena 49/2015Som pomerne štíhla. Mám 36 rokov, meriam 169 centimetrov a vážim 56 kíl. Deti nemám. Pravidelne sa hýbem, chodím na zumbu, plávať, hrám squash. Moja hmotnosť kolíše podľa toho, ako často športujem. V lete som štíhlejšia, v zime vždy priberiem asi 3 kilá. Hnevá ma, že priberám hlavne v oblasti brucha. Poradíte mi, ako mám zredukovať tuk v tejto časti tela?

Dana

Máte pravdu, aj podľa BMI, ktoré máte v hodnote 19,6, ste štíhla. Ale to nič nehovorí o súmernosti tela a kvalite vášho svalstva. Ľudia s pevným svalstvom majú spravidla vyššie BMI, lebo špecifická hmotnosť bielkovín je vyššia než špecifická hmotnosť tuku. Prirodzené je aj to, že v zime trochu priberiete a v lete to dáte do poriadku. Chvályhodné je, že športujete, ale je rozdiel športovať len tak pre zábavu či dobrý pocit alebo sa telesným aktivitám venovať premyslene a cielene. Problém priberania v oblasti brucha môžete riešiť jedine posilňovacím cvičením.
Mali by ste trikrát do týždňa venovať asi 20 minút posilňovaniu brušného svalstva. Cvikov je veľa, ich výber je na vás. Na spodné priame brušné svaly je to dvíhanie nôh, na horné predklony trupu. Tieto cviky robte pomaly so zaobleným chrbtom a v rozsahu pohybu stáleho napätia brušných svalov. Na šikmé brušné svaly je to vytáčanie trupu a úklony, ktoré sa robia rytmicky. Cviky striedajte bez prestávky a počet opakovaní robte do únavy. Odporúčam vám do cyklu cvikov doplniť precvičenie antagonistickej partie, ktorou je spodný chrbát, ideálna je hyperextenzia, čiže predklony trupu na špeciálnej lavičke. Pravidelne posilňovať by ste však mali celé telo, nielen brušné svalstvo.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 30.11.2015
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang