Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Športuje, ale nechudne

Báječná žena 05/2015Môj priateľ má 45 rokov. Dvakrát do týždňa chodí hrať tenis, raz do týždňa futbal. Športuje asi 2 roky. Čakal, že zhodí nejaké kilá, pretože priberá hlavne v oblasti brucha. Je pravda, že si neraz dopraje výdatné porcie, ale vždy sa utešuje tým, že to vybehá pri tenise alebo pri futbale. Nemá to však očakávaný efekt. Má športovať častejšie? Kde robí chybu?

Ľubica

Veľa ľudí sa mylne nazdáva, že stačí robiť akýkoľvek šport a akokoľvek. Niektorí si dokonca myslia, že im pomôže, ak fyzicky pracujú. Nieje to tak. Znižovanie či udržanie hmotnosti má svoje pravidlá. Základným predpokladom chudnutia je, aby ste mali vyšší energetický výdaj, kde najvýznamnejšiu úlohu zohráva šport, ako príjem energie v jedle. Na to potrebujete poznať hodnotu takzvaného bazálneho metabolizmu - BMR.
Na jeho určenie sú potrebné aj ďalšie údaje, ako je výška a hmotnosť vášho priateľa a takisto jeho zamestnanie. Mal by dodržiavať všeobecné zásady optimálneho stravovania. To znamená jesť najmenej päťkrát za deň v menších porciách a dodržiavať pitný režim. V strave nech dáva prednosť chudému mäsu, vajciam, zelenine, cereálnym výrobkom a ovociu. Ideálne by bolo, ak by si dal váš priateľ vypracovať stravovací a tréningový program odborníkovi, ktorý zohľadní všetky jeho potreby.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 26.1.2015
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang