Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
Evidenčný list
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 107
Návštev dnes: 54
Z knihy odkazov
Daniel
TEST KNIHY ODKAZOV
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Je mŕtvy ťah bezpečný cvik?

Báječná žena 45/2014Aký je Váš názor na cvik mŕtvy ťah a na čo je vlastne dobrý? Nemôže byť pre mňa nebezpečný? Čítala som, že si pri ňom môžem poškodiť chrbticu. Cvičím viac-menej svojpomocne približne trištvrte roka, občas sa poradím s trénerom vo fitnescentre. Mám 24 rokov, 177 centimetrov a 66 kg.

Ivka

Mŕtvy ťah je základný kombinovaný cvik pre rozvoj svalov chrbta. Z hľadiska účinnosti je pri ňom kľúčová správna technika. Aby ste si ju osvojili, začínajte s ľahkými záťažami. Aspoň zo začiatku by ste mali tento cvik robiť pod dohľadom skúseného trénera. Mŕtvy ťah je možné vykonávať v niekoľkých variantoch. Napríklad s veľkou činkou, tyčou, jednoručkami, vystretými nohami... Mŕtve ťahy sú cvikom vhodným hlavne v tréningu mužov. U žien by som ho odporúčal len tým, ktoré už majú určité skúsenosti s cvičením, prípadne sa pripravujú súťažiť. Ostatné ženy by mali používať len ľahšiu záťaž a začiatočníčky by mohli tento cvik nahradiť napríklad predklonmi trupu s tyčou na ramenách, predklonmi trupu na špeciálnej lavičke (hyperextenzia), príťahmi s úzkym úchopom (veslovaním), ktoré sú technicky menej náročné. Dôležité je pri mŕtvom ťahu dívať sa dopredu, nie do zeme. Musíte si uvedomiť, že činku dvíhate hlavne vzpriamovačmi chrbta, nie rukami. V predklone sa nadýchnete, pri vzpriamení vydýchnete a vzápätí zhlboka nadýchnete.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 3.11.2014
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang