Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 113
Návštev dnes: 21
Z knihy odkazov
Ján
Dobrý deň pán Karabinoš. Mám 49 rokov a už hodne r
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

| do súťaže Jarná premena 2019 sa môžete prihlásdiť už teraz | súťaž začína 1.3.2019 | slávnostné vyhlásenie výsledkov bude 16.6.2019 v Nitre

Chudnem, chudneš... schudneme?

Počet zobrazení článku: 42173

Báječná ženaMuži a ženy myslia inak, milujú inak, tak prečo by mali zhadzovať kilá rovnako?
Radí profesionálny tréner Július Karabinoš

    Na diéty ste odborníčka, v cvičení a stravovaní ste disciplinovanejšia, váš partner však schudne ľahšie a postavu si aj ľahšie udrží. Kde je spravodlivosť?

Ako cvičiť?

    Začnite päť - až desaťminútovou rozcvičkou, aby ste organizmus zahriali a pripravili ho na cvičenie. Ste začiatočníčka? Posilňovaniu venujte približne 40 minút, neskôr hodinu. Počas tejto fázy si telo berie energiu z cukrov. Na záver si doprajte 40 minút na stacionárnom bicykli, vtedy sa spaľujú tuky.

Trikrát stačí

    Do fitnescentra by ste mali prísť aspoň trikrát za týždeň. Máte široké boky, silné stehná a zadok? Pozornosť venujte problematickým partiám a precvičujte ich dvakrát do týždňa, ostatné partie raz. Pásu a bruchu sa venujte na každom tréningu. Alebo sa môžete spoľahnúť na takzvaný kruhový tréning, pri ktorom zakaždým precvičíte celé telo.
U mužov sú zase dôležité svaly a sila. Preto by mali precvičovať každú partiu samostatne.

Báječný tip

Aerobný tréning, napríklad na stacionárnom bicykli, môžete oddeliť od posilňovacieho. Najlepšie výsledky dosiahnete, ak sa na stacionárny bicykel posadíte nalačno. Čo tak pred raňajkami?

Ženy

Postava
Máme vyšší podiel podkožného tuku, viac problematických partií a menej času venovať sa svojej postave.

Cvičenie
Ak robíme niektorý cvik nesprávne, tak len preto, že nevieme, ako na to. Nemáme však problém spýtať sa a bez frflania si necháme poradiť.

Disciplína
Menej podvádzame a švindľujeme, sme trpezlivejšie.

Reklamy
Často naletíme zázračným tabletkám na chudnutie a prístrojom, ktoré sľubujú štíhlu líniu bez námahy.

Výsledky
V začiatkoch sa nám síce podarí tuk zhodiť skôr, no potrebujeme viac času, kým na nás vidno hodiny námahy v posilňovni. Na druhej strane, odbúravanie tuku nemusíme kompenzovať svalmi ako naši chlapi.

Muži

Postava
Naše polovičky sú na tom lepšie, rozhodne sa im na stehnách alebo zadku neukladá tuk v takých množstvách a tak rýchlo. Ale to brucho!

Cvičenie
Mnohí z nich sú najmúdrejší na svete a už po mesiaci sa cítia odborníkmi na posilňovanie.

Disciplína
Preháňajú a naložia si viac, ako zvládnu, alebo, naopak, cvičenie si zľahčujú.

Reklamy
Radšej sa spoliehajú na pomoc preparátov odporúčaných v odborných časopisoch alebo vo fitnescentrách.

Výsledky
Z tehličiek na bruchu sa budú tešiť prví, pretože majú menej podkožného tuku. Chudnutie by však mali vyvažovať rozvojom svalovej hmoty.


Vďaka, za estrogén
Vedci z kanadskej univerzity sa nedávno zaoberali výskumom, ako sa podpisuje na chudnutí to, či ste muž, alebo žena. Čo zistili?

1. Mužské telo reaguje na cvičenie lepšie. Muži majú viac svalov, iný metabolizmus, kapacitu pľúc, ale aj veľkosť srdca. To všetko sú faktory, ktoré sa významne podpisujú na výkonnosti pri cvičení a športe. Skôr na nich vidno výsledky cvičenia.

2. Intenzívne športovanie sa podľa zistení vedcov rovná krátkodobému hladovaniu. Preto sa u vás po čase spomalí metabolizmus a tuk sa začne ukladať rýchlejšie. Je to prirodzená reakcia organizmu - aj v čase nedostatku má zabezpečiť schopnosť rodiť deti.

3. Z hľadiska vytrvalostných športov však ženy vyhrali na celej čiare. Spaľujeme viac tuku, podľa vedcov vďaka estrogénu. Aj muži, ktorí počas výskumu dostávali estrogén, spaľovali pri cvičení viac tuku.

4. Hoci spálite viac tuku, celkovo sú na tom pri chudnutí lepšie muži - majú rýchlejší metabolizmus. Ten ženský podľa vedcov povzbudí kombinácia pohybových aktivít, napríklad prechádzky, plávanie a aerobik.

5. Pre menšie srdce a pľúca však vydržíte menej námahy a zadýchate sa skôr ako vaša polovička. Preto vás šport a dobré výsledky stoja viac úsilia.


Keď to nejde

Chcete sa zbaviť pneumatiky okolo pása, nariadili ste si prísnu diétu, no hmotnosť sa ani nepohla? Nie je to náhodou preto, že sa snažíte chudnúť stále? Vaše telo si po predchádzajúcich skúsenostiach na znížený príjem energie jednoducho zvyklo, prešlo na úsporný režim a metabolizmus zlenivel. Preto si vystačí s oveľa nižším prísunom energie a vy nezhodíte ani kilo.

redaktorka Alena Jurisová 

Zdroj: Báječná žena, číslo 22/2008, str. 40

 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Emanuel
Zajtra má meniny
Alena
Kto je na stránke
Práve je pripojených:
2 Hostí
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang