Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
Evidenčný list
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 107
Návštev dnes: 54
Z knihy odkazov
Daniel
TEST KNIHY ODKAZOV
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Neublíži si?

    Mám 14-ročného syna, ktorý si zamiloval kulturistiku. Teší ma, že športuje, ale predsa len, ešte je vo vývoji. Nemôže mu cvičenie ublížiť, zabrzdiť ho v raste? Navyše, chce si kúpiť nejaký výživový kokteil. Čomu by sa mal vyhýbať a čo je pre neho dobré?

Marika


Báječná žena    Musím sa prikloniť na stranu vášho syna. Tým, že začína posilňovať, nerobí nič zlé. Skôr naopak. Pre chlapcov v jeho veku je typické, že im začína záležať na fyzickom vzhľade i sile. Dôležité však je, aby začal pod odborným vedením skúseného trénera, ktorý mu vypracuje tréningový a stravovací program vhodný pre jeho vek a typ postavy. V žiadnom prípade nemôže kopírovať tréningy vyspelých kulturistov a už vôbec nie pretekárov. Pri vhodne zvolených cvikoch, ich správnom technickom vykonávaní a dávkovaní sa nemôže stať, že by cvičenie nepriaznivo ovplyvnilo synov telesný vývin. Vyhýbať sa musí akurát enormným záťažiam a cvikom, pri ktorých je vertikálne zaťažovaná chrbtica – ťažké drepy, mŕtvy ťah, tlaky v stoji i sede. Jesť by mal všetko, čo mu chutí, a dôraz by mal klásť na vyšší príjem bielkovín, teda mäso, mliečne výrobky a vajíčka. Ak si dá po tréningu sacharidový a pred spaním proteínový nápoj, jedálny lístok si len obohatí. Prirodzená strava je však vždy lepšia.

Vyšlo v časopise Báječná žena, 15.5.2008

 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang