Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 123
Návštev dnes: 12
Z knihy odkazov
Danka
Dobrý deň. Prosím, ako si mám vypočítať tepovú fre
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

"Ako začať chudnúť"

Počet zobrazení článku: 73425

Zdroj: www.casopiszdravie.sk

ImageInšpirujte sa návodom Jula Karabinoša z Nitry. Najprv zhodil kilá sám, metódu si overil na manželke a počas štyroch rokov pomohol splniť sen o dobrej postave ďalším osemsto nadšencom.

Kto je štíhly, vyzerá mladšie. A kto by po tom netúžil! Návodov na superdiéty sú stovky, horšie je zorientovať sa v nich. Čo naozaj platí a čo je zbytočné trápenie žalúdka aj psychiky? Opýtali sme sa na to odborníka na chudnutie Jula Karabinoša. Na začiatku bola jeho túžba dostať sa opäť do formy a z tučného pána v rokoch sa stal štíhly fešák. Skúsenosti, ktoré pri vlastnom odriekaní nadobudol, si overil aj na manželke Eve. Keď bolo isté, že jeho metóda chudnutia a formovania tela správnou stravou a cvičením funguje, začali pribúdať záujemcovia. Julo Karabinoš „schudol" aj ľudí, ktorí už vôbec nedúfali, že sa raz zbavia nálepky tlsťoch. Za štyri roky využilo jeho metódu osemsto klientov, z toho dve tretiny tvoria ženy. Sú medzi nimi rekordéri, ktorí schudli aj tridsať kíl, iní si svoje postavy vyformovali a zaznamenali aj pozitívne zmeny v zdravotných testoch. Upravil sa im tlak, klesol cukor v krvi aj cholesterol, zabrzdilo sa rednutie kostí. Julo Karabinoš zhrnul svoje skúsenosti a ponúka návod, ako si poradiť so stravovacími zlozvykmi a naštartovať zlenivenú vôľu.

JULO KARABINOŠ ODPORÚČA

ZAČNITE MENŠÍMI PORCIAMI A PITE

Len málo ľudí dokáže radikálne zmeniť svoje stravovacie návyky odrazu. Je to podobné ako prestať fajčiť. Raz a navždy! Vždy tvrdím: „Kto dokázal prestať fajčiť, dokáže všetko!" Preto v zmene systému stravovania odporúčam postupný prechod. Zo začiatku jedzte všetko to, čo doteraz, ale zmenšite porcie na polovicu. Skrátka, naložte si na tanier menej, ako ste zvyknutí a viac si neprikladajte! Naučte sa jesť aspoň päťkrát za deň. Zároveň dbajte na pitný režim, pite väčšie množstvo tekutín ako doteraz.

Tieto zásady nie je ťažké dodržať a človek ich nepociťuje ako obmedzenie.

Keď nadobudnete pocit, že vám takýto spôsob stravovania nerobí problémy, začnite postupne zo stravy vylučovať nezdravé potraviny. Predovšetkým tuky živočíšneho pôvodu, teda tučné mäso, údeniny, tučné syry a mlieko, vaječný žltok a jednoduché cukry, teda jedlá z bielej múky, ako biely chlieb, rožky, knedle, ďalej sladkosti a sladené nápoje.

ODDELENÁ STRAVA A HRIECH

Keď si váš organizmus zvykne, že tieto potraviny mu vlastne vôbec nechýbajú, môžete prejsť na systém oddelenej stravy. Keď si ich osvojíte, ani vám nenapadne, že si niečo odriekate. Nový spôsob stravovania budete považovať za úplne prirodzený. Ak sa stane súčasťou vášho životného štýlu, potom si môžete dovoliť občas „zhrešiť" bez výčitiek svedomia, že ste niečo porušili. Je to podobné, ako keď si príležitostne vypijete pohár dobrého suchého vína alebo si dáte glg kvalitného alkoholu, ktorý dokonca potláča chuť na sladkosti. Nie som zástancom hladoviek, pri ktorých človek síce nekontrolovane chudne, ale často aj slabne a chorľavie. Za vyšší príjem energie sa prikláňam aj preto, lebo svojim klientom odporúčam aj pohyb. Ide predovšetkým o to, aby sme sa dobre cítili a boli zdraví. Bez pravidelného športovania to nejde.

AKO ZRÝCHLIŤ METABOLIZMUS

NAJLEPŠIA RADA: ZAČNITE IHNEĎ!

1. DBAJTE NA PITNÝ REŽIM!

Pite veľa vody, čistej alebo s citrónom, nesladeného zeleného a bylinkového čaju. Ak môžete, pite každú hodinu deci vody alebo každé dve hodiny dve deci. Pri fyzickej námahe alebo pri športovaní pite viac. Pohár s vodou majte v práci na stole stále pred očami. Čaj noste so sebou v plastovej fľaši. Uvarte si ho už večer. Nesladiť! Ak to nedokážete, tak slaďte len medom.

2. JEDZTE VIACKRÁT ZA DEŇ!

Podľa možnosti jedzte každé tri hodiny. Jedzte tak, aby ste nikdy nemali pocit veľkého hladu, ale ani pocit dostatočného nasýtenia. Celý deň by mal pretrvávať pocit mierneho hladu a poloprázdneho žalúdka. Výhoda: Nebude vás „brať" na spánok. Mozgové bunky budú „živšie".

3. JEDZTE V MALÝCH DÁVKACH!

Nikdy sa neprejedajte!

Image4. ODDELENÁ STRAVA!

Skúšajte oddeliť sacharidové jedlá, ako zelenina, ovocie, cereálie, cestoviny, ryža, zemiaky, strukoviny, ktoré v tele reagujú zásadito, od bielkovinových jedál, ako biele mäso, chudé červené mäso, nízkotučné mliečne výrobky, vaječné bielky, ktoré reagujú kyslo. V praxi sa spravidla uplatňuje miernejšia forma, s mäsom sa jedáva zelenina, a to hlavne surová a listová. Striedajte jedlá bielkovinové a sacharidové! Oddelenú stravu považujem za najúčinnejšiu stravovaciu metódu pri úprave hmotnosti.

5. UPREDNOSTŇUJTE PRIRODZENÉ ZDROJE POTRAVÍN!

Za vhodné spôsoby tepelnej prípravy jedál považujem varenie, dusenie a grilovanie. Ak dodržíte vyššie uvedené pravidlá, určite sa vám podarí naštartovať váš metabolizmus a za dva týždne zaznamenáte viditeľné zmeny na vašej hmotnosti. Ak by ste s výsledkom neboli spokojní, pokračujte ďalej, prípadne zaraďte ďalšie triky.

Image

6. JEDNOZLOŽKOVÁ POTRAVA

Jeden celý deň jedzte napríklad len ryžu, samozrejme, ochutenú, ďalší deň len nízkotučný tvaroh alebo jogurty, tretí deň len zeleninu, štvrtý deň len rybie filé, piaty deň len ovocie, šiesty deň len strukoviny a obiloviny a siedmy deň pite len zeleninovú šťavu a vodu. Tento postup môžete o mesiac zopakovať.

7. ZELENINOVÉ A OVOCNÉ ŠŤAVY

Občas, maximálne raz za týždeň, zaraďte deň ovocných, asi jednu tretinu, a zeleninových, asi dve tretiny, štiav. Najlepšie z prirodzených odstavených surovín. Môžete použiť aj stopercentné šťavy riedené s vodou v pomere 1:3.

8. BUĎTE STÁLE V POHYBE!

Odporúčam vám každý týždeň dva-trikrát tréning vo fitnescentre a štyri až šesťkrát po 45 - 60 minút aeróbneho tréningu, napríklad stacionárny bicykel, aerobik, beh, plávanie, lyžovanie. V deň, keď pijete len šťavy, si doprajte cvičebné voľno.

9. POD DOZOROM LEKÁRA!

Pri chudnutí viac ako jeden kilogram za týždeň alebo viac ako štyri kilogramy za mesiac spolupracujte so svojím lekárom a buďte pod jeho stálym dozorom.

ImageCHUŤ NA SLADKOSTI POTLÁČAJTE

- častejším jedením v malých dávkach,
- užívaním chrómu,
- nahradením sladkostí cereálnymi müsli tyčinkami,
- nahradením sladkostí a müsli tyčiniek ovocím,
- nahradením ovocia konzumáciou zeleniny,
- nahradením akéhokoľvek jedenia pitím vody,
- alebo choďte spať... :)

článok vyšiel v časopise Zdravie v marci 2005

 

 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Edita
Zajtra má meniny
Cyprián
Kto je na stránke
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang