Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 221
Návštev dnes: 84
Z knihy odkazov
Emmka
Dobrý deň p. Karabinoš. 
Stretla som sa
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Chudnite s vodou: Pomôže vám spaľovať tuky o 30 % rýchlejšie

Počet zobrazení článku: 20291 glanc.sk

Voda zvyšuje energetický výdaj organizmu až o tridsať percent – hovorí fitnestrénerka.

Ak chcete schudnúť, potrebujete sa naučiť správne piť. „Voda zvyšuje energetické výdaje organizmu až o tridsať percent, podnecuje metabolické pochody – hovorí fitnestrénerka Lenka Bóriková. Najlepšia je stolová voda, bylinkové čaje alebo iónové nápoje, ktoré dokážu efektívne zavodniť organizmus. Zabudnite na alkohol a sladké nápoje, nevhodné sú aj ovocné šťavy a džúsy. Kávičkárov potešíme, káva je neutrálny nápoj.

Vodný vzorec

Piť treba priebežne, ale s vodou to preháňať netreba. Takzvané vodové diéty sú podľa fitnestrénerky nevhodné, môžu dokonca ohroziť zdravie. Telo totiž pri nadmernom pití stráca látky dôležité na fungovanie biologických procesov. Nadmerné pitie zaťažuje kardiovaskulárny systém a obličky. Môže vás bolieť hlava, zaskočí vás nevoľnosť, opuchy či kŕče. Známy je prípad maratónskej bežkyne Kate Moriovej, ktorá skolabovala po tom, ako vypila v krátkom časovom úseku tri litre vody. Začal jej opúchať mozog. Teraz sa snaží robiť osvetu o striedmom pití.
Najlepšie je riadiť sa týmto vzorcom: 3 dl vody na 10 kg hmotnosti. Nie však viac ako tri decilitre v jednej dávke. Samozrejme, v horúčavách alebo pri väčšej fyzickej záťaži môžete vypiť aj viac.

Tip

Ráno po zobudení vypite pohár vody s citrónom, po polhodine si dajte raňajky. Počas celého dňa pite čistú vodu, poprípade vodu ochutenú citrónom v trojdecilitrových dávkach.


 

Odľahčený letný týždeň

Vyskúšajte jedálny lístok s minimom mäsa, bielkoviny doplníte vďaka ľahšie stráviteľným bielkovinám v tofu, tvarohu alebo vo vajciach.

Kedy treba piť?

Pite vždy pred jedlom a nie po ňom. Pitie pred jedlom podporuje vytváranie tráviacich enzýmov, ktoré urýchľujú trávenie. Naopak, pitie po jedle a počas jedla tieto enzýmy riedi a dochádza k zhoršeniu tráviaceho procesu.

1. deň

Raňajky: celozrnný chlieb, brokolicová nátierka s tofu, ľanové semienka, paradajka
Desiata: kefírové mlieko, ovocie
Obed: rizoto – ryža, morčacie kúsky, pórik, paprika a šampiňóny
Olovrant: jogurt, kukuričné lupienky
Večera č. 1: 2 varené vajcia, dusená zelená fazuľka
Večera č. 2: 2 mrkvy

2. deň


Raňajky: ovsené vločky, sušené slivky, ľanové semienka, biely jogurt, med
Desiata: celozrnná žemľa, čerstvý syr, paprika
Obed: pstruh na pare, zemiaky varené v šupke, šalát zo surovej zeleniny
Olovrant: tvaroh, strúhaná mrkva
Večera č. 1: varená šošovica, kozí syr, ľadový šalát s rukolou, 1 lyžička oleja
Večera č. 2: hrsť orechov

3. deň

Raňajky: pohánkové vločky, sušené ovocie, mandľové mlieko
Desiata: slnečnicový chlieb, plátok nízkotučného tvrdého syra, paprika
Obed: grilované tofu, varený celozrnný kuskus s hráškom, paradajkový šalát
Olovrant: jogurt, šalátová uhorka
Večera č. 1: kuracie prsia na grile, brokolica na pare, kapustový šalát s mrkvou
Večera č. 2: Tvaroh

4. deň

Raňajky: celozrnné pečivo, syr cottage, surová zelenina
Desiata: jogurt, 1 kus ovocia
Obed: hnedá celozrnná ryža, dusená zelenina, parmezán, čerstvá zelenina
Olovrant: kyslomliečny nápoj, knäckebrot
Večera č. 1: pečená treska, varené zemiaky, šalát z kyslej kapusty s jablkom
Večera č. 2: šalátová uhorka

5. deň

Raňajky: ovsené vločky, biely jogurt, hrozienka, ľanové semienka
Desiata: celozrnný chlieb, čerstvý syr, paradajky
Obed: quinoa, steak z kuracích pŕs, šalát z čerstvej zeleniny s balzamovým octom
Olovrant: Tvaroh s reďkovkou
Večera č. 1: varená hnedá ryža s hráškom, strúhaný syr 30 %, listový šalát
Večera č. 2: strúhaná mrkva s citrónom

6. deň

Raňajky: ovsené vločky, banán, mandľové mlieko
Desiata: ražný chlieb, syr cottage, uhorka
Obed: hovädzí steak, šalát z ľadového šalátu, fazule, kukurice, olív
Olovrant: jogurt, čučoriedky
Večera č. 1: celozrnné cestoviny, tuniak vo vlastnej šťave, surová zelenina
Večera č. 2: nízkotučný tvaroh

7. deň

Raňajky: ovsené vločky, strúhané jablko, škorica, ľanové semienka
Desiata: celozrnné pečivo, tvrdý syr 30 %, paprika
Obed: morčacie prsia, varená pohánka, šalát z čerstvej zeleniny
Olovrant: tvaroh, paradajky
Večera č. 1: grilovaná zelenina, varené vajce, olivy, parmezán
Večera č. 2: kaleráb

článok vyšiel 8.8.2015 v internetovom magazíne glanc.sk / Zdroj: ŠARM/ KAČ

 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Móric
Zajtra má meniny
Zdenka
Kto je na stránke
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang