Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 183
Návštev dnes: 5
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Veľmi som pribral

Báječná žena 10/2016Mám 55 rokov, moja manželka je skvelá kuchárka, čo sa odrazilo na mojej postave. Pri výške 178 centimetrov vážim 103 kilogramov. Navyše, v práci viac sedím, ako sa hýbem. Za posledných 5 rokov sa na mňa kilá priam lepia. Nikdy som nebol športovo aktívny, vo svojom veku nemám odvahu ísť do fitnescentra. Aj lekár mi odporučil, aby som schudol. Ako mám začať? Pohybom alebo stravou?

Miloš

Pán Miloš, nadváha, či obezita je problémom mnohých mužov. A to nielen tých, ktorí majú za manželku báječnú ženu - skvelú kuchárku.  Ako začať? Základným predpokladom znižovania hmotnosti je mať vyšší energetický výdaj ako príjem. Podľa BMI=32,51 ste obézny.  Podľa Harris-Benedictovej rovnice je hodnota vášho bazálneho metabolizmu  BMR = 8400 kJ, čo sedavé zamestnanie, stres a somatotyp zvyšujú na cca 11750 kJ. To znamená, že ak si nastavíte jedálniček na 10000 kJ, budete chudnúť. Čiže úprava jedálnička a postupné osvojenie si nových stravovacích návykov sú prvoradé.

Aby ste však prednostne odbúravali tuk, mali by ste tiež pravidelne cvičiť. Človek, ktorý sa cielene hýbe, nemusí ísť s jedálničkom do extrémov. Mali by ste robiť posilňovací tréning, ktorého cieľom je spevnenie svalov. Čím budete mať pevnejšie svalstvo, tým bude vyšší aj váš bazálny metabolizmus. Ďalšou fyzickou aktivitou by mal byť kardioténing, ktorý je zodpovedný prednostne za kondíciu, zlepšenie dýchania a srdcovej činnosti, ale tiež za odbúranie tukov. Odporúčam vám obrátiť sa na odborníka. Nemusíte mať obavy ísť do fitka. Mal by vás tam však uviesť skúsený tréner. Technika vykonávanie jednotlivých cvikov, tempo cvičenia a správne dýchanie sú dôležité.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 7.3.2016
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang