Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Chudé nohy

Báječná žena 31/2015Mám 23 rokov, 183 centimetrov, 88 kíl a na muža veľmi chudé nohy. Chodím cvičiť trikrát do týždňa do fitnescentra. Snažím sa to korigovať drepmi a vysokou záťažou    na stacionárnom bicykli, ale zdá sa mi, že efekt je veľmi slabý. Neviem, kde robím chybu. Cvičiť som začal v januári, striedam svalové skupiny, nezanedbávam rozcvičku ani strečing. Aké cviky sú na spodnú časť tela najúčinnejšie?

Noro

Ak od januára pravidelne cvičíte vo fitnescentre, nejaké výsledky by už na vás mali byť vidieť. Základným, no zároveň jedným z najťažších cvikov na svalstvo stehien sú drepy. Pri drepoch musíte stáť na plných chodidlách, prípadne mať pod pätami podložku. Musíte byť maximálne sústredený a dívajte sa pred seba, najlepšie do zrkadla. Cvik vykonávajte v šiestich sériách systémom pyramídy, čo znamená, že na každú ďalšiu sériu si priložíte záťaž, čím sa logicky znižuje počet opakovaní. Pri počte opakovaní menej ako päť si určite dajte opasok.

Druhým účinným cvikom sú tlaky na legprese. Tlaky pätami pôsobia na zadnú stranu stehien (hamstringy), tlaky celými chodidlami na štvorhlavý stehenný sval. Robte po 3 až 4 série po 10 - 12 opakovaní. Tieto základné cviky môžete doplniť predkopávaním, zakopávaním a výpadmi. Celkom by ste na stehná mali odcvičiť maximálne 20 sérií rôznych cvikov, čo by nemalo trvať dlhšie ako 50 - 60 minút.

Svalstvo stehien precvičujte jedenkrát za týždeň. Na lýtka robte výpony systémom zhadzovaných sérií, čím sa zvýši počet opakovaní. Nezabúdajte na kvalitnú stravu a odpočinok. Na stacionárnom bicykli vám svalstvo stehien nezmohutnie, ale môžete ho vyformovať a určite získate kondíciu. 

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 27.7.2015
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang