Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Predná strana lýtok

Báječná žena 21/2015Nedávno som čítala článok o tom, že ľudia pri cvičení zanedbávajú prednú stranu lýtok, vlastne svalstvo na píšťale. Zdá sa mi to trochu zvláštne, neviem si predstaviť, ako by som ho mala precvičovať. Cvičím lýtka, nestačí to?

Dáša

S lýtkovým svalstvom je to podobne ako s predlaktiami. Sú to extrémne odolné svaly a vyžadujú si väčší tréningový objem. Niekedy vzniká svalová nerovnováha medzi silnejšou zadnou stranou lýtka a slabšou prednou časťou. Riešením je pravidelné cvičenie obrátených výponov. Slabšia predná časť môže byť dokonca limitujúci faktorom v snahe dosiahnuť objemnejšie lýtka, takže ak sa budete zameriavať na lýtkové svalstvo komplexne a nebudete chcieť nič podceniť, cvičte aj obrátené výpony a ich variácie. Pri tomto pohybe je päta na pevnom mieste a špička nohy sa pohybuje nahor a nadol. Inak najpoužívanejším cvikom na svalstvo lýtok sú výpony. Dôležité je, abys ste sa sústredili na plný rozsah pohybu  a znásobili počet opakovaní princípom zhadzovaných sérií. Účinné sú aj klasické šprinty, skákanie na švihadle a výskoky z drepu.  Článok, ktorý ste čítali, nebol pravdepodobne určený širokej verejnosti, ale špecialistom kulturistom, ktorí sa zaoberajú detailami svalového rozvoja.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 18.5.2015
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang