Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Problémy s krčnou chrbticou

Báječná žena 17/2015Môže mi cvičenie vo fitnescentre pomôcť pri problémoch s krčnou chrbticou? Denne pracujem 8 hodín na počítači. Hoci sa snažím dávať pozor na držanie tela, podvedome ťahám krk a hlavu dopredu. Navyše sa mi na šiji začal tvoriť akoby hrb. Môžem svoje problémy cvičením nejako zmierniť?

Ján

Najdôležitejšie je odborne diagnostikovať príčinu vašich zdravotných problémov. Až potom možno určiť terapiu, ktorou môže byť aj správne cvičenie. Mal som klienta ortopéda, ktorý trpel bolesťami chrbtice z toho, že musel byť dlhé hodiny sklonený nad operačným stolom. Posilnením chrbtového svalstva sa nám jeho problém podarilo vyriešiť.
Príčinou ťažkostí s krčnou chrbticou môže byť vaše zamestnanie. Symptómy, kloré ste uviedli, naklonenie hlavy dopredu a hrbenie v krčnej oblasti, tomu napovedajú. Ak by bolo príčinou skutočne len vaše sedavé zamestnanie a predklonená hlava pri počítači, svoje problémy by ste mohli odstrániť správnym výberom cvikov na chrbtové svalstvo s dôrazom na trapézové svaly.
Výber cvikov je jedna vec, no treba ich najmä správne technicky vykonávať. Mal by vám to ukázať, ale hlavne vysvetliť a naučiť skúsený tréner. Dôležité je aj tempo vykonávania cvikov a správne dýchanie. Na dosiahnutie uspokojivých výsledkov by ste však mali posilňovať celé telo. Takisto vám odporúčam masáže s dôrazom na problémovú oblasť.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 20.4.2015
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang