Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 173
Návštev dnes: 25
Z knihy odkazov
Simi
Dobry den p.Karabinos chcem sa opytat cvicenie hit
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Ako dlho mám cvičiť?

Báječná žena 14/2015Mám 41 rokov, 178 centimetrov a 98 kíl. Začínam cvičiť, pretože chcem schudnúť. Hľadal som informácie o dĺžke cvičenia. Niekto tvrdí, že tréning sa má skladať z viacerých cyklov, teda z kardia a posilňovania, spolu hodinu, iný odporúča na chudnutie cviciť len kardio asi polhodinu každý deň, ďalší zas polhodinu intenzívneho cvičenia s nižšími zátážami. Upravil som si jedálny lístok, vyhýbam sa vysmážaným jedlám, večer nejem sacharidy. Aj vďka tomu som od Nového roku schudol takmer 5 kíl, ale chcem viac. Čo mi poradíte?

Julo

Ľudia majú v informáciách o cvičení zmätok. Váčšinou ide o vlastné skúsenosti a každý človek je iný. Keďže mám na Slovensku veľa úspešných klientov, moja odpoveď bude mať všeobecný charakter.
Spôsob tréningu závisí od cieľa, ktorý máte. Samozrejme, s prihliadnutím na váš vek, hmotnosť, kondíciu, skúsenosti, zamestnanie a zdravotné hľadiská. Preto je dôležité vypracovať individuálny tréningový a stravovací program.
Ako začiatočníkovi odporúčam robiť posilňovací tréning trikrát do týždňa tak, že každú svalovú skupinu precvičíte raz. Brušné svalstvo môžete precvičiť na konci každého tréningu. Dôležitá je správna technika a dýchanie. Váš tréning by mal trvať asi 60 minút. Ak chcete znižovať hmotnosť, kardiotréning môžete robiť každý deň. Ideálny čas naň je ráno nalačno, dĺžka trvania najmenej 40 minút pri frekvencii 130 až 140 pulzov za minútu. Kardiotréning je totiž účinný, keď je najnižšia hladina cukru v krvi, a to je ráno v čase, keď už pociťujete hlad. Teda aj po posilňovacom tréningu. Vtedy by som vám však odporúčal intervalový kardio HIIT, čo znamená striedanie tempa. Postačí 20 minút.

profesionálny tréner Július Karabinoš
Vyšlo v časopise Báječná žena, 30.3.2015
 
Július Karabinos 
 
< novší článok   starší článok >

 
 Seitenanfang