Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
Evidenčný list
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 146
Návštev dnes: 43
Z knihy odkazov
Anka
Mám 30 rokov, 177 centimetrov a vážim 65 kíl. Som
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Najdôležitejšia je húževnatosť

Počet zobrazení článku: 41236 
 
"Súťaž DO FORMY je vakcínou proti starnutiu. Jej zloženie je jednoznačné: pravidelné cvičenie, správna  životospráva a pozitívne myslenie."
 
Muscle&Fitness 03/2010Mihálikovci z Nitry sú zaujímavá rodinka. Traja z jej piatich členov majú pozitívnu skúsenosť s účasťou v našej redakčnej súťaži DO FORMY S MUSCLE&FITNESS. Celé to odštartoval Juraj Mihálik, ktorý si k svojej paťdesiatke v roku 2007 daroval víťazstvo v kategórii mužov nad 45 rokov. Minulý rok ho nasledovala manželka Anna. Rovnaký scenár, rovnaký výsledok - víťazstvo v kategórii žien nad 45 rokov. A do tretice staršia z dvoch dcér manželov Mihálikovcov Anička to v súťaži DO FORMY 2009 dotiahla v kategórii od 15 do 25 rokov až do finále. Čím to asi bude, že v jednej jedinej rodine je toľko úspešných „doformistov"? Odpoveď sme našli v slovách Calvina Coolidgea, ktoré sa pre pani Annu stali mottom súťaže: „Na svete neexistuje nič, čo by mohlo úplne nahradiť húževnatosť. Talent to nie je, pretože existuje veľa talentovaných ľudí, ktorí však zastanu neúspěšní. Genialita to tiež nie je, existuje veľa nedocenených géniov. Ani vzdelanie to nie je, pretože je veľa vzdelaných indivíduí, ktoré možno považovať skôr za ľudské trosky. Samotné odhodlanie a húževnatosť sú však takmer všemohúce!"

Anna MihálikováPäťdesiatka vo vašej rodine je, zdá sa, veľmi motivujúca. Spolu s manželom ste si ako darček k jubileu dali zmenu životného štýlu. Čo vás motivovalo prihlásiť sa do súťaže DO FORMY?
„Dlhodobo som sa snažila o zníženie telesnej váhy. Nebolo takej diéty, ktorú by som nevyskúšala. Roky pribúdali a s nimi aj kilá. Päťdesiatka bola pre mňa medzníkom, štartovacou čiarou pre nový životný štýl, kde v cieli mala byť vysnívaná nová postava. Mojou motiváciou bol najmä môj manžel. V roku 2007, kedy oslávil päťdesiatku, zvíťazil v súťaži DO FORMY. Videla som teda „v priamom prenose", čo dokáže človek so sebou urobiť, keď sa vzoprie nesprávnym návykom. Druhým stimulom boli zdravotné problémy: bolesti chrbtice, kĺbov, alergia, podlomená imunita a cukor v krvi. U lekárov som si podávala kľučky.
Preto som si jedného dňa povedala dosť a začala som boj s nadváhou."

Ako vám bol v súťaži nápomocný váš manžel?
Anna s manželom Jurajom„Manžel je úžasný človek! Sme spolu 26 rokov a vo všetkom si pomáhame. Tak tomu bolo i teraz. Priviedol ma do fitcentra. Musím sa priznať, že do posilňovne som sa bála vkročiť. Myslela som si, že to nie je pre mňa. Trpela som pomyslením, že sa všetci budú na mňa pozerať. Nakoniec som sa dala nahovoriť. Spolu s manželom sme najprv sedeli nad časopismi MUSCLE&FITNESS a ja som sa nabíjala elánom, vedomosťami a pozitívnou energiou. Manžel, ako úspešný „doformista", mi vedel poradiť vo všetkom, čo som potrebovala."

Trénovali ste spolu?
„Áno, nikdy som nebola vo fitnesscentre sama. Manžel ma viedol, zoznámil ma so strojmi a činkami. Neskôr ma nechal cvičiť samu. Ale aj dnes, keď cvičíme, cítim, ako ma kútikom oka pozoruje a kontroluje, ako zvládam daný cvik. Keď treba, poradí, upozorňuje, opravuje, zdôrazňuje - ako správny tréner."

dcéra AnnaZostavil vám tréningový a stravovací plán?
„Prihliadal na to, aby mi daný cvik vyhovoval a aby som ho dobre technicky zvládla. Viedol ma tak fantasticky, že hlavne na začiatku som nemala vôbec svalovú horúčku. Pozvoľna naučil moje svaly pracovať. Zo začiatku bolo pre mňa ťažké zvládnuť aj malú záťaž. Človek až žasne nad tým, ako sa svaly aj telo dokážu prispôsobiť. Teraz mám oveľa viac sily a energie a bez ťažkostí zvládnem aj väčšiu záťaž.
Tréningy som mala rozvrhnuté na konkrétne svalové partie. 1. mesiac som cvičila 3krát do týždňa, 2.-3. mesiac 5krát do týždňa. V pondelok som precvičila hrudník, prsia, plecia, ramená, tricepsy, brušné svaly a kardio. V stredu stehná, kvadricepsy, hamstringy, zadok, predlaktie, brušné svaly a kardio. V piatok chrbát, lýtka, bicepsy, brucho a kardio. V utorok a štvrtok som mala kruhové tréningy a kardio. Sobota a nedeľa boli oddychovými dňami.
So stravovaním som si veľkú starosť nerobila. Vylúčila som tuky živočíšneho pôvodu,  údeniny, múčne jedlá a jednoduché cukry. Orientovala som sa najmä na potraviny s nízkym glykemickým indexom a na potraviny s veľkým množstvom bielkovín a malým množstvom tukov, ako sú sója, tuniak, červená fazuľa, vaječné bielky, netučné syry, srvátka, chudé hovädzie a hydinové mäso. Jedla som 7-8-krát za deň v malých dávkach."
Akú funkciu plnilo kardio pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov?
„Kardio som si zaradila po každom tréningu. Či už to bol stacionárny bicykel alebo beh. Keď bolo pekné počasie, chodili sme s dcérkou behávať do parku. Beh popri rieke mi dával energiu. Bola som na čerstvom vzduchu, v prírode a to ma vždy veľmi povzbudí."

Boli aj krízy?
dcéra Jana„Snažila som sa im vyhnúť. Bola som na všetko pripravená aj psychicky a počítala som s tým. Občas, kvôli oslavám, som porušila diétu, ale hneď som sa vrátila k pôvodnej strave. S cvičením to bolo horšie, ale vďaka manželovi a mladšej dcérke, ktorí pravidelne trénujú, som to zvládla. Aj keď som bola často unavená z práce, vzájomne sme sa ťahali na tréning."

Z čoho ste mali počas týchto troch mesiacov najväčšiu radosť?
„Najväčšia radosť prišla na záver. Keď idete do niečoho s konkrétnym zámerom a nakoniec vidíte pozitívne výsledky, je to radosť. Veľkou odmenou pre mňa bolo záverečné porovnanie. Až tam bolo vidieť, čo som dokázala so sebou za tri mesiace urobiť. Ešte ma síce čaká veľa práce, no teraz už viem ako na to. Ďalším pozitívom pre mňa bolo naštartovanie metabolizmu. Na kontrole u lekárky som mala výborné výsledky. Bolesti prestali a ja sa cítim výborne!"

Máte tri deti. Podporovali vás vo vašom trojmesačnom snažení?
„Dcéry sú už dospelé (25 a 24 ročné) a syn (16 rokov) študuje na gymnáziu. Keďže ma veľmi podporovali, darilo sa mi skĺbiť cvičenie so starostlivosťou o rodinu. Syn síce nechodí do fitnesscentra, ale trénuje doma - tancuje breakdance. Obe dcérky chodia do fitka. Staršia Anička bola finalistkou súťaže DO FORMY 2009 v kategórii od 15 do 25 rokov. Mladšia Janka je zas úspešná fitneska.
V roku 2008 získala v súťaži Aminostar Cup 2008 Karlove Vary titul Miss Fitness 2008 a v tom istom roku obsadila v Banskej Bystrici na M-SR SSNKF v naturálnej kulturistike a fitness tretie miesto v kategórii Fitness model. Je preto pochopiteľné, že som v dcérach mala veľkú podporu a často sme spolu aj trénovali."

Dorazili ste úspešne do cieľa. Zmenilo sa teraz niečo vo vašom živote?
„Po ukončení súťaže DO FORMY 2009 som si povedala, že v tomto životnom štýle budem pokračovať. Vyhovuje mi. Spoločne s manželom navštevujeme trikrát do týždňa Millenium fitness Júliusa Karabinoša v Nitre. Pokiaľ ide o stravovanie, po skončení súťaže nie som na seba až taká prísna, ale snažím sa o rozloženie stravy počas dňa, ktoré mi vyovuje - sacharidy v prvej polovici dňa, večer iba bielkoviny s veľkým množstvom zeleniny."

s Josefom  ŠvubomAko reagovalo okolie na zmenu vašej postavy?
„Pozitívne - v práci aj vo fitcentre. Dokonca som motivovala k cvičeniu viaceré ženy, ktoré predtým o tom len rozmýšľali. Prekvapením pre mňa bolo aj uznanie od neznámych ľudí."

Ako znie vaše odporúčanie budúcim záujemcom o účasť v súťaži DO FORMY S MUSCLE&FITNESS?
„Chcela by som povzbudiť všetkých tých, ktorí sa boja, prípadne hanbia vojsť do posilňovne. Nebojte sa! Vždy sa nájde niekto, kto vám v ťažkých začiatkoch pomôže, poradí. Chce to veľa odriekania a pevnej vôle, ale výsledok stojí za to. Získate pocit uspokojenia z toho, že ste pre seba dokázali niečo urobiť a nadobudnete nové poznatky a skúsenosti."

Čo vám súťaž DO FORMY dala?
„Zlepšenie zdravotného stavu a kondície, vylepšenie postavy a zoznámenie sa s mnohými zaujímavými ľuďmi. Súťaž DO FORMY bola pre mňa motivujúca, posunula ma vpred, pomohla mi zobudiť sa. Priviedla ma k novému, zdravému životnému štýlu. DO FORMY je vakcínou proti starnutiu organizmu. Jej zloženie je jednoznačné: pravidelné cvičenie, správna životospráva a pozitívne myslenie."

autorka: Zlata KLAUČOVÁ
foto: Zdeněk DRYÁK
vyšlo v časopise Muscle&Fitness 3/2010, str. 140

Ďalšie finalistky súťaže DO FORMY s Muscle&Fitness z Nitry:
 
ďalšie víťazky
Lenka Bóriková
 
Ing. Beáta Brozmanová, 43 rokov, Nitra
 
„Mám tretie dieťa (dvojročného synčeka) a uvedomila som si, že moja postava nie je taká, ako bývala. Zatúžila som po zmene. Môj manžel, ktorý s prestávkami posilňuje už 25 rokov, ma podporil a prihlásil do fitcentra Júliusa Karabinoša v Nitre. Ten mi zostavil tréning aj jedálniček. Tento druh cvičenia sa mi zapáčil, pravidelne trénujem štyrikrát v týždni. Začala som sa zaujímať o všetko okolo posilňovania. Dokúpila som si aj staršie čísla MUSCLE&FITNESS a študovala som tréningové postupy, princípy regenerácie, zásady zdravého stravovania, zloženie potravín a výživových doplnkov. Moja príprava často nebola jednoduchá. Prebdené noci (kvôli malému synčekovi) a únava ma často zmohli, ale vďaka manželovi som to zvládla a vytrvala."
 
Vladimíra Trubíniová, 38 rokov, Lúčnica
 
„Cvičiť som začala pred štyrmi rokmi. Vyskúšala som si, čo všetko sa dá zvládnuť, ale takisto aj to, že nesprávnym postojom k životu a samej sebe sa dá o všetko prísť. Život prináša množstvo skúšok a je len na nás, aký postoj k nim zaujmeme. Tri mesiace súťaže DO FORMY boli náročné. Cvičila som päťkrát týždenne podľa tréningového programu Jula Karabinoša. Upravila som si aj jedálny lístok. Ráno sa hodinu venujem kardiu na stacionárnom bicykli a cítim sa oveľa lepšie. Chcem sa vám poďakovať za súťaž, pretože dokážete ľudí naštartovať a zmeniť ich život. Potom je to už len na každom z nás, akou cestou pôjdeme ďalej..."
 
Lenka Bóriková, 53 rokov, Šaľa
 
„Už niekoľko rokov čítam časopis MUSCLE&FITNESS, ktorý odoberá môj syn. Pred dvoma rokmi som ovdovela a s pribúdajúcim vekom som si uvedomila, že moja postava nie je dokonalá. Skontaktovala som sa s trénerom Julom Karabinošom. Ako bývalej prvoligovej hádzanárke mi šport nebol cudzí, ale to, do čoho ma zasvätil tréner, mi vyrazilo dych. Tri dni v týždni som dochádzala na tréningy do Nitry, v ostatných dňoch som doma šliapala na stacionárnom bicykli 60 minút. Výraznejšie výsledky sa dostavili, až keď som radikálne zmenila stravovacie návyky. Jedávala som len dvakrát denne a pila málo tekutín. Naučila som sa jesť päťkrát denne a viac piť. Cvičenie ma tak opantalo, že som si doma zriadila domáce fitko. Z pesimistky, ktorá po päťdesiatke od života už nič nečakala, sa stala žena plná elánu, nabitá pozitívnou energiou."

 
Ďalší finalisti súťaže DO FORMY s Muscle&Fitness z Nitry:
 
ďalší finalisti
 
PAVOL KRIŽAN, 54 rokov, generálny riaditeľ, Palárikovo

„Cvičiť som začal pod vedením Jula Karabinoša z Nitry, ktorý ma upozornil aj na Vašu súťaž DO FORMY. Fitcentrum som navštevoval každý druhý deň a cvičil som podľa ním zostaveného cvičebného plánu. Úplne som zmenil stravovanie. Predtým som vôbec nejedával zeleninu ani ovocie, dnes si bez nich neviem predstaviť ani jeden jediný deň. Upravil sa mi aj zdravotný stav, vôbec nepotrebujem lieky na vysoký krvný tlak a som pohyblivejší. V tejto zmene budem pokračovať aj naďalej, pretože sa cítim výborne. Chcel by som ešte zhodiť aj nejaké kilogramy."

PETER PETKEŠ, 61 rokov, technik, Nitra

„Na súťaži DO FORMY som sa prvýkrát zúčastnil v roku 2004. Schudol som, upravil sa mi krvný tlak a znížila sa hladina cukru a cholesterolu na normál. Čo sa zvýšilo, bola moja kondícia. V roku 2009 som sa prihlásil s cieľom umiestniť sa čo najlepšie. V tréningoch som sa prvý mesiac zameral na zvýšenie objemu svalovej hmoty, v druhom mesiaci som zaradil supersérie a v treťom som znížil záťaž a zvýšil počty opakovaní v supersériách pre vyrysovanie svalstva. Príjem sacharidov som znižoval. Pred každým tréningom aj po ňom som bicykloval na stacionárnom bicykli. Stravu som si rozdelil do 6-7 dávok. Jedol som kvalitné bielkoviny v podobe kuracích a morčacích pŕs, hovädzieho a rybieho mäsa. Sacharidy som prijímal najmä z ryže. Okrem toho som konzumoval dusenú zeleninu, vajcia, bielky, ovsené vločky, proteínové nápoje. Pil som veľa tekutín, bylinkový a zelený čaj."
 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Zdenka
Zajtra má meniny
Ľuboš
Kto je na stránke
Práve je pripojených:
1 Hosť
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang