Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 163
Návštev dnes: 126
Z knihy odkazov
Ján
Dobrý deň pán Karabinoš. Mám 49 rokov a už hodne r
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

JARNÁ PREMENA 2019 prebieha | Fotografie PRED a PO do súťaže JARNÁ PREMENA nám musíte poslať do 31. mája 2019 | slávnostné vyhlásenie výsledkov bude 16.6.2019 v penzióne ARTIN v Nitre
E-mail

Je to na vás!

Počet zobrazení článku: 37799

2/2002    Ľubica Geringová má 29 rokov, manžela, dvoch synov vo veku 9 a 7 rokov a dostatok odva­hy k tomu, aby pred časom zme­nila pokojné miesto na Vysokej škole poľnohospodár­skej v Nitre za samostatnú prácu v oblasti finančného pora­denstva. Je to žena, ktorá sa nestratí a ktorej sebavedomie nie je závislé na ručičke váhy. K zmene životného štýlu a účasti v našej súťaži ju nedovied­li komplexy z nadváhy, ale jednoduchá náhoda.

    „Prišla ma navštíviť kamarátka a ja som ju ponúkla čerstvo napečeným koláčom. Od­mietla. Vraj drží diétu a chodí cvičiť. Program jej zostavil istý pán," popisuje Ľubica situáciu spred roka. „Začalo mi to vŕtať v hlave. Hoci mi dovtedy nadváha nevadila, v tej chvíli sa vo mne čosi zlomilo." Keď ona, prečo nie aj ja, povedala si a vypýtala od priateľky telefónne číslo toho zázračného pána. Nebol to nik iný ako Július Karabinoš, víťaz súťaže MUSCLE&FITNESS v transformácii postavy. „Do­hodli sme sa na stretnutí, kde hovoril o cviče­ní, o správnej výžive, o tom, ako dosiahol ús­pech on. Jeho rozprávanie mi dodalo obrovskú energiu. Zostavil mi tréningový program, navrhol úpravu jedálnička. Na prvom trénin­gu mi povedal: Je to na vás. Hlavné je, že ste už začali."

    Tieto dve jednoduché vety sa pre Ľubicu stali zdrojom motivácie. Keď ich pripomenie na našom stretnutí v redakcii MUSCLE&FITNESS koncom minulého roka, Julo Karabinoš sa len zasmeje: „Vidíte, a mne sa to zdajú dve úplne obyčajné, samozrejmé vety. Je až neuveriteľné, akú silu dokáže mať slovo!" Nazerajúc do záznamov o svojich klientoch upresňuje: „Ľubica začala cvičiť presne 19. 2. 2001, vážila 89 kg a percento tuku namerané prístrojom OMRON bolo 37 %, teda 33 kg. Prihlášku do súťaže poslala o dva týždne neskôr. Po troch mesiacoch mala o 19 kg menej, percento tuku 29 %, čo zodpovedá približne 20 kg. Inak, Ľu­bica len potvrdila moju skúsenosť, že ženy dokážu byť v tréningu a diéte v porovnaní s mužmi disciplinovanejšie, vytrvalejšie."

Športové návraty

Ľubica s trénerom    Hoci v ranej mladosti hrávala Ľubica hádza­nú i volejbal, po výdaji sa pohyb celkom vytra­til z jej života. Po 10 rokoch ničnerobenia to však zobrala zhurta: „Môj program obsahoval týždenne päť 45-minútových tréningov vo Fitnesscentre Millennium, dvakrát hodinu pláva­nia a dvakrát aerobik. V posilňovni som striedala dva tréningy - v jednom som precvičo­vala stehná, paže a chrbát, v druhom prsia, lýtka, ramená, adduktory a abduktory. Brušné svaly sme zaradili do tréningu až po troch úvodných týždňoch, aby som sa neznechutila. Potom som ich však precvičovala na záver každej návštevy posilňovne. Na partiu som cvičila 2-3 série po 15-25 opakovaní."

    Okrem klasického tréningu sa Ľubici osved­čil aj kruhový systém, v ktorom precvičovala postupne rôzne partie bez prestávok medzi sériami. Pokiaľ sa jej nepodarilo dostať na plaváreň či aerobik, nahradila si to 30 minútami na stacionárnom bicykli. Aj keď sa jej občas zišli v jednom dni tri pohybové aktivity, Ľubi­ca zdôrazňuje zásadu: „Netreba to s cvičením preháňať, vysiľovať sa. Cvičiť treba tak, aby ste mali príjemný pocit. Pre mňa sa stal tréning relaxom."

Správne jesť

    Dnes je Ľubica schopná debatovať na úrov­ni nielen o otázkach tréningu, ale i o strave. Odchovaná na slanine, šunke a párkoch od základov zmenila stravovacie zvyklosti sebe i rodine. „Veľa žien neuspeje v boji s tukom, lebo problém riešia hladovaním. Jesť treba často, ale v menších množstvách a správne ve­ci. Tým sa udržiava metabolizmus v činnosti. Dôležité je vynechať tuky, obmedziť cukry a zvýšiť podiel bielkovín. Pokiaľ chodíte do zamestnania, jediným riešením je nabaliť si jedlo so sebou," hovorí z vlastnej skúsenosti a zdôrazňuje, že počas celého trojmesačného obdobia sa cítila dobre a plná energie.

    Ako vyzeral jej jedálniček v praxi? Jedlo som mala rozvrhnuté v 2-3-hodinových inter­valoch. Na raňajky som zjedla balíček celozrnných chlebíkov, po dvoch hodinách ba­nán, na obed napríklad kuracie prsia s duse­nou zeleninou a ryžou, potom nízkotučný jogurt alebo tvaroh s ovocím, na skorú večeru rybie filé so zeleninou a zemiakmi a po 17.30 už len ovocie. Rada som pripravovala aj duse­nú zeleninu s tofu alebo sójovým mäsom. Vynikajúce sú aj olomoucké syrčeky, ktoré obsahujú veľa bielkovín a minimum tuku."

Súťažou to nekončí

    Aj keď závistlivci Ľubici predpovedali, že po skončení súťaže naberie rýchlo všetko späť, nestalo sa tak. Naopak - Ľubica pokračuje v chudnutí i pri tréningových dávkach zníže­ných zhruba na polovicu. Pri svojej návšteve v redakcii koncom minulého roka vážila o 5 kg menej ako v závere súťaže a bola tak na naj­lepšej ceste dosiahnuť svoj cieľ - váhu 59 kg, ktorú naposledy zažila ako ôsmačka. A aký je jej odkaz tým, ktorí ešte váhajú? Je to len na vás." 

Publikované v časopise Muscle&Fitness, február 2002, autorka MARTA HORÁČKOVÁ
 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Zina
Zajtra má meniny
Júlia a Juliana
Kto je na stránke
Práve je pripojených:
1 Hosť
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang