Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
Evidenčný list
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 168
Návštev dnes: 77
Z knihy odkazov
Anka
Mám 30 rokov, 177 centimetrov a vážim 65 kíl. Som
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Telo ako dôkaz

Počet zobrazení článku: 41044

Telo ako dôkaz„Keď sa podarilo schudnúť Hanke, podarí sa to aj vám“. Rozhovor s trénerom Júliusom Karabinošom a príbeh jeho zverenkyne Bratislavčanky Hanky Košanovej.

    Viete si predstaviť, že už zajtra by ste boli o 11 kíl ľahšia? Ak sa vám to páči, urobte to ako Hanka Košanová (41) z Bratislavy. Nestihla to síce za noc, ale 3 mesiace stáli za to.

    U Hanky ručička váhy prudko vyskočila po druhom tehotenstve. Keďže ďalšie tri roky ešte dojčila, z prebytočných kíl si ťažkú hlavu nerobila. „Manžel pomaly priberal so mnou," spomína. Po materskej začali manželia Košanovci podnikať. Život v strese urobil svoje. „Celý deň som nedala nič do úst, keď prišiel večer, začali hody," priznáva Hana. Jedného dňa si však s manželom povedali: A dosť!

Superspaľovač tukov

Superspaľovač tukov
    L - karnitín je špeciálna aminokyselina, ktorá odbúrava ruky a foxíny v tele. Zároveň zvyšuje telesnú aj duševnú výkonnosť. Nachádza sa vo svaloch a aktivuje sa pri fyzickej záťaži. Do tela ju môžete dostať aj pomocou výživových doplnkov. Za pollitrovú fľašu zaplatíte približne 600 Sk. Predtým ako sa do nej pustíte, zrieďte prípravok s džúsom podľa návodu na obale.

Hankine tipy, ako sa dostať do formy
  • Denný príjem kalórií nesmie presiahnuť 1 800 kcal.
  • Každý deň aktívne cvičte aspoň 45 minút. Ak sa chcete trýzniť hladovkou, počítajte, že ako prvá odíde svalová hmota.
  • Jeden a pol hodiny pred tréningom si dajte čiernu kávu. Podporíte tak spaľovanie tukov.
  • Chodievajte pravidelne a skoro spávať
  • Čím viac tekutín prijmete, tým budete krajšia, povolený je nesladený čaj a voda.
  • Z jedálneho lístku vylúčte červené a tučné mäso, slaniny a klobásy.

Hanka KošanováPosilňovňa - teritórium mladých?
    Pripadáte si v posilňovni nemiestne? Nemáte už dvadsať a pri tých štíhlych dievčatách, čo celý deň nerobia nič iné, sa vo vás ozývajú komplexy?
Najprv si zodpovedzte otázku: Koľko rokov má mladá žena? Dvadsať, tridsať, štyridsať...? Asi 80 percent žien, ktoré chodia pravidelne cvičiť k Júliusovi Karabinošovi, je vo veku od 30 do 50 rokov. Výnimkou nie sú ani ženy nad šesťdesiat rokov. Najstaršou členkou je Helena Murcinová, má 66 rokov. Pravidelne cvičí so svojou 58-ročnou sestrou Evou Harbutovou, ktorá schudla 15 kg. Obe sa cítia výborne a na cvičenie vo fitnescentre nedajú dopustiť. Svojmu trénerovi tak robia nielen radosť, ale aj dobrú reklamu.

Urobte si v tele poriadok

    V akom pomere je posilňovanie, aerobný pohyb, strava a psychika? Tréner Július Karabinoš to odhaduje na 2 : 3 : 5. Psychika to však všetko „zastrešuje".

Ako s redukciou hmotností súvisí psychoterapia?
Psychika je nadradená každému nášmu konaniu, teda aj premyslenému a cielenému chudnutiu. Len duševne silní jedinci dokážu byť úspešní. Pri pohovoroch sa snažím svoje klientky pozitívne motivovať a presvedčiť ich, že to dokážu. Mnohé sú totiž psychicky nevyrovnané a pre nadváhu sa cítia depresívne. Kým začnú chudnúť, musia zmeniť to, ako sa k sebe správajú.

Kde robia ženy najčastejšie chybu?
Zamestnané ženy to majú naozaj neľahké, ale bez toho, aby si našli čas na cvičenie, to nepôjde. Je dôležité klásť si malé ciele. Za najväčšiu chybu však považujem, že držia hladovky.

Môže schudnúť skutočne každá, čo ak vážim 100 kilogramov?
Schudnúť alebo vyformovať si postavu môže skutočne každý, kto naozaj chce. Pod mojím dohľadom zatiaľ najviac schudla Mária Henyigová. Dnes má 49 rokov. Za tri mesiace zhodila z 99 kilogramov na 79, o rok mala už 60 kilogramov. Bolo to pred štyrmi rokmi a hmotnosť okolo 60 kilogramov si udržala.

Ak sa dostanem do formy, znamená to, že musím drieť v posilňovni do konca života, však?
Nemali by ste chápať cvičenie ako „drinu", ale ako príjemne strávený čas. Venujete sa svojmu telu, kondícii a zdraviu. Mnohé ženy prichádzajú do fitnescentier s rešpektom, niekedy až s odporom. Keď sa však naučia technicky správne cvičiť a „počúvať" svoje svaly, cvičenie si spravidla zamilujú. Endorfíny, ktoré sa pri ňom vylučujú, si v lekárni kúpiť nemôžete.
 
Naučte sa pravidelne jesť ako Hanka
06:30 budíček, L-karnitín
07:00 ľahký strečing
08:00 1 nízkotučný jogurt
10:00 2dl  mlieka a 50 až 100g musli
12:00 1 arabský chlieb so zeleninou, syrom a šunkou
15:00 2 kusy ovocia
17:00 1hodina v posilňovni, aerobik alebo bodyforming
18:00 1 nízkotučný tvaroh s medom alebo grankom a 2dl mlieka s medom

Pod dohľadom to ide ľahšie
„Začala som nielen deliť stravu a zmenšovať porcie, ale aj cvičiť,“ hovorí Hanka. „Bez toho to nejde. Začiatky boli ťažké, ale ak máte nad sebou autoritu,, niekoho, kto nad vami stojí s ukazovákom hore, celý režim sa dodržiava ľahšie.“

Publikované v časopise Báječná žena, 12. mája 2005

 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Ľuboš
Zajtra má meniny
Vladislav
Kto je na stránke
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang