Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž PREMENA ROKA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
Evidenčný list
OBJEDNÁVKA PROGRAMU
Darčeková poukážka ITS
Darčeková poukážka MT
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 123
Návštev dnes: 94
Z knihy odkazov
Ján
Dobrý deň pán Karabinoš. Mám 49 rokov a už hodne r
JARNÁ PREMENA
Z fotogalérie

E-mail

Do formy!

Počet zobrazení článku: 38466

Šarm    „Postavu si musíme tvarovať, nie trápiť sa pre ňu hladom," odkazuje medailistka v bodyfitness Jana Tábiová.

    Najťažšie zo všetkého je vraj spraviť prvý krok - skončiť s fajčením. Ostatné už pôjde samo. Takto charakterizoval zmenu svojho životného štýlu tréner fitnesky Jany Tábiovej a majiteľ fitnescentra v Nitre Július Karabinoš. On sám kedysi aktívne fajčil, vážil viac ako sto kilogramov a jeho život sa krútil okolo chovania hadov. Hady mu síce ostali, jedného škrtiča chová dokonca priamo vo svojom „fitku", ale všetko ostatné zmenil. Zo dňa na deň prestal fajčiť a začal na sebe doslova „makať". Dnes by ste na jeho tele len ťažko našli prebytočný tuk.

Jedna z najlepších
    Po príchode do nitrianskeho fitnescentra nás za barom privítala útla, no zjavne trénovaná žena. Tridsaťročná Janka Tábiová pred šiestimi rokmi takisto radikálne zmenila život. Kedysi pracovala ako profesionálna fotografka, vydala sa a porodila syna Lukáša. Aj keď nikdy nemala problémy s nadváhou, po pôrode sa jej telo prestalo páčiť a chcela ho „vylepšiť". „Začala som teda chodiť do posilňovne, pozorovala som tam ľudí a okukávala, ako cvičia na strojoch. Vtedy som ešte bola bez trénera, všetko som sa naučila robiť sama," spomína. O dva roky si ju však všimol Július Karabinoš a vzal pod svoj patronát. Zostavil jej cielený tréningový program a upravil stravu. „Ale najskôr som úspešne skončila s fajčením. Vďaka tomu som pochopila, že mám silnú vôľu urobiť so sebou čokoľvek."

Image

Unavená a podráždená
    Tréner v nej objavil veľký potenciál pre fitnesku. Začal ju teda pripravovať do súťažnej formy, čo je pre človeka, ktorý nikdy nerobil nijaký šport vrcholovo, veľmi ťažké a náročné. „Celý mesiac pred súťažou som trénovala trojfázovo, cvičila som ráno už od piatej, potom na obed a ešte aj večer. K tomu som mala zostavený prísny jedálny lístok - len kuracie prsia na vode, surová zelenina a čistá voda. Energiu som získavala len z rôznych doplnkových prípravkov. Bola to skutočne drina, cítila som sa ,vyšťavená, na svojich doma som reagovala podráždene... Našťastie, všetci sme to vydržali. Bolo to ťažké, ale stálo to zato," hovorí víťazka súťaže Do Formy v roku 2003, ktorú každý rok vyhlasuje magazín Muscle and Fitness, a medailistka Majstrovstiev Slovenska v bodyfitness v roku 2004. O tom, že Janin tréning bol naozaj tvrdý, svedčia i jej miery: v súťažnom období pri výške 158 centimetrov boli 86-58-86, teda absolútne symetrické!

Treba chcieť
    „Nikto vás nepresvedčí, a už vôbec neprinúti niečo so sebou robiť, pokiaľ to vy sami nechcete," presvedčivo tvrdí Jana Tábiová, ktorá profesiu fotografky definitívne zavesila na klinec a vymenila ju za prácu v posilňovni. Medzi tréningami tu pracuje ako barmanka či recepčná. „Môj život sa úplne zmenil, čomu sa musela prispôsobiť aj moja rodina. Nebolo to ľahké, manžel nechápal, čo na tom vidím, ale postupom času pochopil, že tento životný štýl ma napĺňa," hovorí Jana, ktorá aj svojho desaťročného syna Lukáša odmalička viedla k športu. Lukáš sa nakoniec našiel v hokeji.

Diéta nestačí
    Najväčšiu chybu v stravovaní robia podľa Jany Tábiovej ľudia v tom, že jedia len raz či dvakrát denne a veľké porcie, aby sa zásobili na celý deň. Vtedy sa tuk ukladá na miestach, odkiaľ sa len ťažko odstraňuje. „Ja napríklad jem sedemkrát za deň a maličké porcie," hovorí fitneska a vzápätí doplní, že ani to ešte nestačí na skvelú postavu. „Ak budete chudnúť iba pomocou stravy, zaručene príde jojo-efekt," pridáva sa jej tréner Karabinoš. Vraj už tisíckrát si overili, že k diéte sa musia pridať cvičenie a pohyb. „Postavu totiž treba tvarovať, nie trápiť sa pre ňu hladom," hovorí Jana. „Ja si ju udržiavam troma tréningami týždenne, ale ak chcete schudnúť, musíte sa hýbať každý deň." Priznáva, že keď má chuť, občas si pokojne dopraje aj sladkosti, no všetko vie vraj kontrolovať. „Zistila som, že zo stravy treba úplne vylúčiť biele pečivo a to grahamové treba takisto jesť s mierou," hovorí o svojich skúsenostiach Jana. „A hlavne - nesmie sa zabúdať na približne tri litre čistej vody denne." Debatu zakončí tréner slovami: „Aj o jedle, tak ako o všetkom, treba rozmýšľať. Stravujte sa rozumne, pomaly, vychutnávajte si tú chvíľu."        

Publikované v časopise Šarm, 9. augusta 2005

 
< novší článok   starší článok >
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Kamila
Zajtra má meniny
Dušana
Kto je na stránke
Práve je pripojených:
9 Hostí
TOP TRÉNER
TV PROGRAM ONLINE

 
 Seitenanfang