Hlavná ponuka
Úvod
Chudnutie a Julo Karabinoš
Zverenci
Súťaž JARNÁ PREMENA
Súťaž DO FORMY
Iné súťaže
Spring challenge
Zaujímavé linky
Partneri stránky
Ponuka výživových doplnkov
Kontaktné informácie
Návštevnosť stránky
Návštev včera: 204
Návštev dnes: 22
Z fotogalérie

Z knihy odkazov
Martina
Dobry deň chcem sa opytať ako si doma vytvarovať
AvitaChange
E-mail

Adios, PIVNÉ BRUCHO!

Počet zobrazení článku: 13008

Zdravie Október 2008Na stránkach Zdravia sa budete stretávať s rubrikou venovanou silnejšiemu pohlaviu. Dozviete sa odpovede a rady na akýkoľvek pánsky problém. Spolutvorcami sa môžete štát aj vy, ak nám do redakcie pošlete, otázky a námety. Kontaktný e-mail je Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.

Približne po tridsiatke sa začína prirodzene spomaľovať bazálny metabolizmus, čiže telo v pokoji spaľuje čoraz menej energie prijatej z potravy. Vinou pohodlného života s nedostatkom pohybu sa začínajú na kritických miestach na bokoch a bruchu objavovať nevkusné tukové vankúšiky. Pivný pupok, presnejšie veľké brucho, trápi takmer dve tretiny mužov v strednom veku. Veľký problém takým nemusí byť, keď sa nad sebou zamyslíte a začnete niečo robiť pre svoju postavu, zdravie a aj psychickú pohodu.

Image
Spodná časť priamych brušných svalov
ZAČNITE JESŤ
Ak sa chcete zbaviť pivného brucha, v prvom rade zmeňte stravovacie návyky. Patríte k uponáhľaným moderným mužom, v práci fungujete ako na baterky a na jedlo si nájdete čas dvakrát denne, v horšom prípade večer vymetiete chladničku? Ste na najlepšej ceste k pivnému mozoľu, ak ho už rovno nemáte. Nebojte sa, nenútime vás do drastických diét, ktoré by sa aj tak minuli účinkom!
Muži ku mne chodia s tým, že chcú schudnúť, a ja im poviem, že musia začať jesť. Sú veľmi prekvapení, lebo čakajú, čo im zakážem jesť. Jesť však musíte, len treba vedieť ako," hovorí Július Karabinoš, profesionálny osobný tréner kulturistiky a fitnes. „Jedávajte často a v malých porciách. Čím častejšie jete, tým máte rýchlejší metabolizmus, najlepšie je päť- až sedemkrát za deň. Klienti mi hovorievajú, že po osemnástej už nič nedajú do úst a aj tak nechudnú. Lenže čas od osemnástej do rána je obrovský interval, počas ktorého telu nič nedáte a zákonite iba spomalíte metabolizmus." Pokojne si čosi zobnite aj polhodinu pred spaním, samozrejme, nie hranolčeky s vyprážaným syrom, radšej malé rybie filé so zeleninou, prípadne ovocie. Vynikajúca je delená strava. Len na zopakovanie: Nekombinujú sa pri nej bielkoviny a sacharidy. Dôležité je tiež nezanedbávať pitný režim. Denne vypite minimálne jeden a pol litra tekutín, keď cvičíte, aj viac. „Kto neje, možno schudne, ale ten, kto nepije, určite zomrie," usmieva sa sympatický cvičiteľ.

ImagePORIADNE SI ZAFUČTE
Nezabúdajte na to, že schudnúť musíte celkovo, lebo podkožný tuk sa odbúrava rovnomerne. „Nemôžete si povedať, že chcete zhodiť iba z brucha. Brušné svaly uvidíte, až keď sa zbavíte vankúšov na všetkých partiách tela. Najväčšia vrstva tuku je na bruchu a na zadku, takže tie vás potešia až nakoniec," prízvukuje Július Karabinoš. Tuky v tele sa spaľujú len za prítomnosti kyslíka. Preto treba do denného programu zaradiť aj aeróbne aktivity, pri ktorých sa poriadne zadýchate a zapotíte. Najlepšie sú vytrvalostný beh a cestná cyklistika. V zlom počasí si môžete zaručať na bežiacom páse alebo na stacionárnom bicykli. Ak vážite vyše metráka a máte problém pomaly aj s chôdzou, začnite plávať alebo chodiť na dlhé prechádzky. Cvičiť treba aspoň štyridsať minút denne, optimálna je hodina, lebo tuky sa začínajú odbúravať po dvadsiatich minútach tréningu.

Image
Vrchná časť priamych brušných svalov
TRÉNING SI NAČASUJTE

Veľmi dôležité je aeróbne aktivity správne načasovať. Cvičte vtedy, keď máte nízku hladinu cukru v krvi. Kedy to je? Ráno po zobudení. Keď je telo v hypoglykémii, na spaľovanie máte k dispozícii iba svalový glykogén, ktorý sa rýchlo spotrebuje, no a potom už príde na rad tuk, ktorý chcete spáliť. Pri posilňovacom tréningu tiež spaľujete cukry a svalový glykogén, takže keď aeróbny tréning zaradíte hneď po ňom, telo zasa siahne na tukové rezervy. A o to ide! „Aeróbne aktivity môžete robiť aj večer, nie však po jedle! Základom je pocit hladu, ten ohlasuje, že sa znížila hladina cukru v krvi," radí tréner.

POSILŇUJTE
Cvičenie v posilňovni je vlastne malý policajt, dozerá na to, aby sa vám pohyb nevymkol z rúk. Schudnúť môžete aj vďaka zmene jedálneho lístka a aeróbnymi aktivitami, ale ak to bude príliš rýchlo, môžete strácať nielen tuk, ale i svaly, čo je zle. Naopak, ak budete posilňovať, vyformujete si postavu a navyše zrýchlite bazálny metabolizmus. Lebo čím máte pevnejšie svaly, tým vám to lepšie spaľuje a dozaista získate i mužnosť!

Image
Šikmé brušné svaly - pás
PIVEČKO JE V POHODE
Keď zodpovedne dodržíte spomenuté zásady, pokojne sa z času na čas odmeňte nejakou maškrtou, prípadne menej zdravým jedlom. Jeden hriešny deň nemôže nič pokaziť, nemusíte byť askéti. "Takisto ak vypijete jedno pivo za deň, nezastaví vás to, skôr pomôže tráveniu a dodá telu dôležité vitamíny skupiny B, ktoré upokoja nervovú sústavu," dodáva Karabinoš. „Podobne neublížia dva deci červeného vína. Alkohol vo väčšom množstve však neodporúčam, brzdí odbúravanie tukov."

Rastislav TEPLÁNSKÝ

 Vyšlo v časopise Zdravie, 1.10.2008


Zásady pri precvičovaní brucha

Stačia vám tri alebo štyri cviky, ktoré odcvičíte v troch sériách.
Cvičte v poradí: spodné brucho, vrchné brucho a pás.
Ideálny počet opakovaní na spodné a vrchné brucho je 10 až 20.
Priame brušné svaly cvičte pomaly a sústredene, nezneužívajte švih a zotrvačnosť.
Ak chcete získať tehličky na bruchu, používajte pri cvikoch záťaž.
Necvičte každý deň, stačí dva-až trikrát do týždňa.
Pri brušákoch dbajte na to, aby ste mali zaguľatený chrbát, s vystretým si uženiete problémy s chrbticou.

 

 
< novší článok   starší článok >
Zväčšiť video...
KALENDÁR PODUJATÍ
AKTUÁLNE PODUJATIA
ARCHÍV PODUJATÍ
Najbližšie podujatia
Otázky a odpovede

Články v médiách
Motivačné články
Informačné články
Súťaž Jarná premena
Do Formy, Postava snů...
Naturálna kulturistika
Dnešný deň
Dnes má meniny
Jakub
Zajtra má meniny
Anna
Kto je na stránke
TOP TRÉNER

 
 Seitenanfang